DW FEARN VT5
EQ
D.W. Fearn VT-5 Égaliseur stéréo à tube
Le VT-5 utilise un circuit LC passif avec des étages à tubes à vide triode classe A pour l'entrée et la sortie. Le circuit à lampes est largement dérivé de la conception des préamplificateurs microphoniques VT, ce qui permet à l'égaliseur d'avoir le même caractère sonore que les préamplificateurs. Basé sur des conceptions classiques, le circuit d'égalisation passif de type LC reste le meilleur moyen d'obtenir un contrôle tonal musical de haute qualité.
L'entrée est à niveau ligne, symétrique par transformateur et la section d'entrée active à tube à vide dispose d'un gain réglable pour s'adapter à des signaux d'entrée aussi faibles que -10 dBm. Le transformateur d'entrée est fabriqué sur mesure selon nos spécifications et est le même modèle que celui utilisé sur les préamplificateurs microphoniques VT-1 et VT-2.
Toutes les commandes sont étagées pour une répétabilité précise et une correspondance uniforme entre les unités. Des commutateurs rotatifs de haute qualité sont utilisés avec des résistances à film métallique de 1 %. Tous les condensateurs audio sont en polystyrène ou en polypropylène, et les inductances sont fabriquées sur mesure selon nos spécifications exactes.
L'égaliseur est construit en aluminium de gros calibre, avec un panneau frontal de 3RU (5,25 pouces), d'une épaisseur de 1/4 de pouce, fini en rouge D.W. Fearn. Il est identique aux préamplis micro de la série VT-1/VT-2 en termes d'apparence et de construction.
Comme les préamplificateurs microphoniques de la série VT, le VT-4 a été conçu pour être un outil exceptionnel pour les professionnels de l'audio. Les fréquences et les courbes de conception ont été déterminées à l'oreille, après une écoute intensive d'une variété de programmes, à la fois des pistes individuelles et des mixages globaux. Le résultat est un égaliseur hautement musical avec une large gamme de fréquences pour améliorer n'importe quelle piste.
https://www.dwfearn.com/s/DW-Fearn-VT-5-Manual.pdf
D.W. Fearn VT-5 Stereo Vacuum Tube Equalizer
The VT-5 Vacuum Tube Equalizer will change the way you think of EQ. It is smooth, sweet and very subtle at mild settings, but can also be aggressive when needed. Creative use of the low boost and cut will create a powerful bass that must be heard to be believed. The high boost adds just the right brightness or sparkle to vocals, guitars, keyboards, percussion, strings…you get it. Equally suited for gentle tone contouring as well as extreme sound sculpting, the VT-5 lets your music shine through with no harsh artifacts.
The VT-5 uses passive LC circuitry with class-A triode vacuum tube stages for the input and output. The tube circuitry is largely derived from the designs of the VT series of Microphone Preamplifiers, ensuring that the Equalizer has much the same sonic character as the Preamplifiers. Based on classic designs, the LC-style passive equalization circuitry is still the best-sounding way to achieve high-quality, musical tonal control.
The input is line-level, transformer balanced-bridging and the active vacuum tube input section features adjustable gain to accommodate input signals as low as -10 dBm. The input transformer is custom made to our specifications and is the same model used on the VT-1 and VT-2 Microphone Preamplifiers.
Making it ideal for mastering or as a mix buss processor, all controls are stepped for precise repeatability and uniform matching between units. High-quality rotary switches are used with 1% metal-film resistors. All of the audio capacitors are polystyrene or polypropylene, and the inductors are custom-made for us to our exacting specifications.
The equalizer is constructed of heavy-gauge aluminum, with a 3RU (5.25 inch), 1/4-inch thick front panel, finished in D.W. Fearn red. It matches the VT series of Microphone Preamplifiers in appearance and construction.
Like the VT-1 and VT-2, the VT-5 has been designed to be an exceptional tool for audio professionals. The design frequencies and curves were determined by ear, after extensive listening to a variety of program material, both individual tracks and overall mixes. The result is a highly-musical equalizer with plenty of range for enhancing any track or mix.
Features
(All controls are independent and can be used in any combination)
NOTE: Frequency is specified in cycles per second (cps) or kilocycles per second (kc). These units correspond to Hz and kHz respectively. Measurements made with -50 dBm input and 50 dB gain in a 22 cps to 22 kc bandwidth.
Specifications
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